Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Unga mammor!

Av Jennie Andréasson - 10 juni 2011 14:10

Jag vet inte vad folk tycker om unga mammor, vissa tycker att vi unga mammor är helt blåsta och fattar inte hur vi kan vara så dumma och skaffa barn så tidigt när vi själv är barn?! Men hur kan dom sitta och jämnföra en mamma som är i typ 30 års åldern med en 17 till 20 åring typ? Det behöver inte betyda att man är en dålig mamma för att man är så ung eller att man inte klarar av ett barn. Jag älskar barn och skulle aldrig kunna leva utan barn, att se dom växa upp och lära sig gå och att dom ser upp till en hur underbart är inte det? Jag är moster till 2 och faster till 1 barn och det är hur underbart som helst att se dom växa upp!    Men att se äldre tjejer kolla ner på mig för att jag är gravid och har bestämt mig för att behålla barnet gör mig bara arg och besviken på hur människor beter sig, jag vet jag gick inte gymnasiet som just ni andra gjorde men jag valde att hoppa av tidigare eftersom det inte var nått jag ville göra. Men jag började plugga igen och fortsatte jag la inte av. Och sen när jag fick reda på att jag var gravid var det mest en chock och hur allt skulle gå, allt var upp och ner och livet blev inte som tänkt när vänner försvann och allt tjafs kom fram. Men jag är så glad att jag behöll barnet för det är mitt och ingen kan ta det ifrån mig och om någon kommer kalla mig dålig mamma eller att jag är helt korkad för att jag skaffade barn nu så får ni tycka det men det är min ensak och barnet var inte planerat men jag är glad att jag kommer få barn med den underbaraste killen i hela världen som stöttar mig! ( fast var emot ifrån början men han blev nog lika chockad som jag)


Jag är glad för de som stöttar mig och bryr sig om mig och det betyder hur mycket som helst för mig!   

Och ni andra kan dra åt helvete!  


Jag skrev detta inlägg för att lätta på mitt hjärta om vad jag verkligen tycker om folk som kränker ner på unga mammor!!! Jag är stolt för det jag gjort i mitt liv och bara för att jag får barn tidigt så ger inte jag upp allt annat utan jag fortsätter precis som förr fast med ett underbart barn i mitt liv!!!      Älskar mitt liv!!!   

 
 
Elin

Elin

30 juni 2011 20:36

Dom som kollar snett är bara dumma i huvet, avendsjuk kanske? Vad vet jag! Det finns så många vägar i livet som man kan gå och alla kan inte gå samma, vi alla har olika tankar, planer och värderingar och du vet vad du vill och de ska du va stolt över, och vännerna som försvann är inga vänner att ha. De bevisar gott å väl att ni inte är på samma plan i livet, dom har några år att lära sig "vett & ettikett" kanske och lagra på sig livserfarenhet. De är ju nu ditt liv börjar, med något som är av ditt eget kött och blod, som du kommer följa hela ditt liv:) Gud så jag är avendsjuk!
Och dom som kollar ner på dig, stanna och fråga om dom vill ta ett kort!!

Lycka till nu !:)

http://Elinevajohanna.blogspot.com

Jennie Andréasson

1 juli 2011 12:26

Tack så mycket! Jag är stolt över de val jag har gjort, och snart får jag en liten som ser upp till mig för den jag är. Och om folk snackar skit så får dom göra det, jag är lycklig över allt jag gjort. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Andréasson - 29 september 2011 21:29

Idag har det inte hänt så mycket var lite i stan och så med syrran sen hem och myste med min sjuklig, märkte när jag kom hem att han var väldigt varm (för han satt i bilbarn stolen) så tog tempen och då hade han 38,2 stackars lillhjärtat mammas     ...

Av Jennie Andréasson - 23 september 2011 22:13

Idag var jag och vägde och mätte Wille. Mamma och Nova kom och hämtade oss, Nova skulle oxå vägas men vägrade. Så vi vägde och mätte Wille bara. Han vägde 5700 g och var ca 59,5 cm lång. Han växer så det knackar!    Han är så stark så det är svårt at...

Av Jennie Andréasson - 23 september 2011 07:39

Ja godmorgon! Idag blir det till att väga och mäta Wille får se hur lång han är och så!    Och senare ska vi grilla, mys!  Wille somnade igår efter åtta, typ halv nio sen vaknade han kvart över ett la han brevid mig och då somnade han om och sen va...

Av Jennie Andréasson - 22 september 2011 22:44


Imorse ringde syrran och hade tråkigt. Klockan var typ nio och hon började inte skolan förens kvart i tolv så då gick jag och Wille ner till centrum och då träffade vi på moster och följde med henne in på Ingelas (klädaffär) och hjälpte henne välja k...

Av Jennie Andréasson - 21 september 2011 23:05

Jag heter alltså Jennie Andréasson snart 18 år den 15 oktober, bor tillsammans med min sambo och min son på 2 månader .  Jag och min sambo har varit tsm i 2 år och 8 månader.   Jag har 3 syskon (har fler men har inte så mkt kontakt med dom) Peter, Em...

Presentation


Jennie Andréasson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards